پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر
نوشته شده در دو شنبه 25 ارديبهشت 1391
بازدید : 776
نویسنده : منو تو

  15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر :

( یعنی خود ما ! )
 


این مقاله 15 ترفند افزایش سرعت کاربری را به شما آموزش می‌دهد. ترفند‌هایی که احتمالا بعضی از آنها را اصلا نمی‌دانید. ممکن است بگویید "یکی دو ثانیه دیر یا زود فرقی نمی کند" اما توجه داشته باشید که اولا اکثر کارهای ما با PC تکرار مکررات است و همین یکی دو ثانیه‌ها در یک دوره کاربری دو ساعته ممکن است به نیم ساعت برسند. دوما راحت‌تر و سریع‌تر شدن استفاده از سیستم، تجربه‌ای بهتر از کار با کامپیوتر را به ما می‌دهد و خستگی کمتری را برایمان به همراه دارد. پس بیش از این زمان را تلف نکنیم و به سراغ این 15 ترفند برویم که وقت طلاست!

شاید هیچ چیز عذاب‌آور‌تر از نشستن پشت کامپیوتر و تماشای لوگوی ویندوز 7 و انتظار برای بوت شدن ویندوز نباشد. اما اگر منصف باشیم لپ‌تاپ بیچاره شما زمان خیلی بیشتری را در انتظار شما می‌ماند تا کاری را انجام دهید.

خوشبختانه با چند ترفند ساده که قدرت پردازش شما را دو برابر می‌کند، می‌توانید تاخیرات خود را هنگام استفاده از کامپیوتر، کاهش دهید. من برای آن که مزایای اوورکلاک کردن خودتان را نشان دهم، کرونومتر را جلوی خودم قرار داده‌ام و زمانی که با هر کدام از ترفندها ذخیره می‌کنید را ثبت می‌کنم.

پس شما هم با ما همراه شوید و ترفندهای صرفه‌جویی در زمان که در زیر آمده‌اند را دنبال کنید.  

 


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: 15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر , ,



15 کلید میانبر مخفی در فتوشاپ (3)
نوشته شده در چهار شنبه 21 دی 1390
بازدید : 1281
نویسنده : منو تو


۳۱- تبدیل موقتی دکمه Cancel به Reset در بعضی از پنجره های محاوره ای (Dialog boxes)

در برخی از پنجره های محاوره ای شبیه Layer Style و … اگه تنظیماتی اعمال کردید و خواستید ریست کنید دکمه Alt رو نگه دارید تا دکمه Cancel به Reset تبدیل بشه و با کلیک بر Reset تنظیمات به حالت اولیه برمیگرده .


۳۲- Strock کردن یک مسیر (path)

مسیر مورد نظر رو انتخاب کنید (مسیری که با ابزاری مثل Pen رسم شده) و سپس ابزار براش رو انتخاب و بعد از تنظیم پارامترها و مقادیر براش ، کلید Enter رو بزنید ، میبینید که دقیقا در طول مسیر خطی با مشخصات تعیین شده رسم میشود .


۳۳- به انتخاب در آوردن مسیر (path)

روی مسیر مورد نظر کلیک کنید و کلیدهای Ctrl+Enter رو بزنید تا به حالت انتخاب در آید (مهم نیست که چه ابزاری انتخاب شده باشد) ، اگه قبلا ناحیه انتخابی وجود داشته باشد با زدن کلیدهای Ctrl+Shift+Enter مسیر به حالت انتخاب در آمده و به ناحیه انتخاب قبلی افزوده میشود .


۳۴- تغییر در افکتهای Layer Style با کمک ماوس

وقتی پنجره Layer style باز است و مثلا یک افکت Drop Shadow اضافه کرده اید میتوانید با کلید چپ ماوس در حالی که ابزار Move انتخاب شده است ، روی سند محل سایه را تغییر دهید (با درگ کردن سایه) ، این حالت برای Inner Shadow هم صادق است و اگر کلید Alt رو پایین نگه دارید و درگ کنید مقادیر Graddiant Overlay و Pattern Overlay و Stain Effect نیز تغییر خواهند کرد .


۳۵- تغییر اندازه و درجه نرمی براش (قلم مو)

بعد از انتخاب ابزار براش کلید Alt را نگه دارید و در همین زمان کلید راست ماوس را بزنید ، با درگ کردن به سمت راست و چپ اندازه قلم افزایش پیدا میکنه و با بالا و پایین درگ کردن Hardness و یا درصد نرمی و سختی قلم تغییر میکنه .



:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: 15 کلید میانبر مخفی در فتوشاپ , PhotoshopTop secret 2 , مجموعه بی نظیر آموزش رازهای فتوشاپ 2 ,



15 کلید میانبر مخفی در فتوشاپ (2)
نوشته شده در چهار شنبه 21 دی 1390
بازدید : 887
نویسنده : منو تو

 


۱۶- به انتخاب در آوردن کانالها

در پلت channels ، کانالهای رنگی لیست شدخ اند و اگه دقت کرده باشید جلوی هر کانال کلید ترکیبی روشن کردن اون کانال هم قرار گرفته ، حالا شما میتونید با زدن کلیدهای Alt+Ctrl و عدد مربوط به لایه رنگی مورد نظر ، اون کانال رو به حالت انتخاب در بیارید .


۱۷- آشکار و یا مخفی کردن پلت ها و نوار ابزار

با زدن کلید TAB پلتهای سمت چپ و نوار ابزار سمت راست و option bar آشکار و یا مخفی خواهند شد .


۱۸- تغییر اشاره گر ماوس به حالت precise در سند طراحی

کلید CapsLock رو بزنید تا حالت presice اشاره گر ماوس فعال بشه ، حالت precise یا اصطلاحاً “دقیق” حالتیه که اشاره گر ماوس وابسته به ابزار انتخاب شده نیست و در یک شکل واحد برای همه ابزارها ظاهر میشه ، مثلا اگه CapsLock رو بزنید و ابزار براش و یا Paint Bucket tool رو انتخاب کنید اشاره گر تغییری نمیکنه .


 

 


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: 15 کلید میانبر مخفی در فتوشاپ (2) , مجموعه بسيار ارزشمند از رازهای فتوشاپ (دوبله شده به فارسي) , Photoshop Top Secret ,



15 کلید میانبر مخفی در فتوشاپ(1)
نوشته شده در چهار شنبه 21 دی 1390
بازدید : 838
نویسنده : منو تو

15 کلید میانبر مخفی در فتوشاپ

این که استفاده از کلیدهای میانبر چقدر در افزایش سرعت کار و بازدهی ما تاثیر داره کاملا روشنه و نیازی به توضیح نداره ، ولی این مهمه که از چه کلیدهای میانبری استفاده کنیم ، آیا به نظر شما همه کلیدهای میانبر فتوشاپ در منوها مستند شده اند؟!

اینجا ما دست گذاشتیم رو اون میانبرهایی که بر خلاف معمول در منوها هیچ اثری از اونها نیست و حتی در برخی موارد یک عملکرد جدید ارائه میدن ، شاید با برخی از اونها آشنا باشید ولی شما اعضای
پرشین استار مطمئن باشید موارد جالبی تو این لیست وجود داره که علیرغم اینکه  کاربرد فراوانی داشته شاید تا به حال ازشون استفاده نکرده اید.



تذکر ۱ : تصاویر استفاده شده ، برای سیستم عامل مک ، قرار داده شده و معادل ویندوزی اونها به شرح زیره :

- کلید Option معادل کلید Alt
- کلید Command یا Cmd و یا تصویر سیب معادل کلید Ctrl


تذکر ۲  : اکثر میانبرهای ارائه شده در بیشتر نسخه های کنونی فتوشاپ قابل اجرا هستند به جز برخی موارد که مختص فتوشاپ CS5 هستند و البته تعداد معدودی از میانبر ها هم در سیستمهایی با سخت افزار مناسب اجرا خواهند شد .


۱- درگ کردن (کشیدن) ناحیه انتخاب

با Marquee tool روی سند یک ناحیه انتخاب رسم کنید و البته وقتی به اندازه مورد نظر رسیدید کلید ماوس رو رها نکنید و در همون حینی که کلید ماوس فشرده شده ، کلید Spacebar رو پایین نگه دارید و ماوس رو حرکت دهید تا ناحیه انتخابی به مکان مورد نظر حرکت کند .


۲- جا به جایی سند به چپ و راست

کلید Ctrl رو نگه دارید و اسکرول ماوس رو حرکت بدید تا سند به چپ و راست حرکت کنه مثلا Ctrl+Up Scroll سند رو به راست حرکت میده .


 

 


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: 15 کلید میانبر مخفی در فتوشاپ ,



مجله ترفند(3)
نوشته شده در پنج شنبه 26 آبان 1390
بازدید : 981
نویسنده : منو تو

.:: 15 میانبر کیبورد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز ::.

اگر شما خود را یک کاربر حرفه ای یا حتی آماتور پی.سی بدانید، حتما ارزش میانبر های کیبرد در افزایش کارایی را درک می کنید. تقریبا اکثر کاربران، برای کارهایی مثل کپی و پیست کردن متن هایشان از کیبرد استفاده می کنند. یا وقتی وضع پایداری ویندوز وخیم می شود از میانبری مثل Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنند. اینها میانبر های رایج و جا افتاده ای در میان کاربران هستند. اما یک بخش دیگر هم از میان بر ها هستند که در چند سال اخیر به ویندوز اضافه شده اند. اما متاسفانه بسیاری از کاربران از آنها بی اطلاع هستند. بنابر این اگر می خواهید به طور مختصر و مفید با 15 میانبر عالی برای افزایش کارایی، آشنا شوید؛ در ادامه این ایمیل همراه ما باشید.

تکان دادن یک کلمه ای اشاره گر با هر حرکت:

مشغول تایپ هستید. نگاهی به صفحه مانیتور می اندازید و می بینید یک کلمه در وسط خط شما اشتباه تایپ شده. احتمال زیاد از کلید های جهت دار کیبرد برای رسیدن به آن کلمه و ویرایشش استفاده می کنید. اشاره گر با هر بار فشار دادن کلید های جهت دار، یک حرف به عقب یا جلو می رود. از این به بعد کلید Ctrl را هم درگیر کنید تا اشاره گر مجبور شود یک کلمه به جلو یا عقب برود. به این ترتیب سرعت شما افزایش خواهد یافت.

انتخاب یک کلمه ای متون با هر حرکت:

گاهی وقتی مشغول تایپ هستید و متوجه اشتباه بودن چند کلمه می شوید، شیفت را می گیرید و با کلید های جهت دار ویندوز کلمه های غلط را انتخاب کرده، ویرایش می کنید. در این هنگام با هر بار زدن کلید های جهت دار، یک حرف انتخاب می شود. اما اگر دوباره به سراغ کلید Ctrl بروید، می توانید با هر بار زدن کلید، یک کلمه را انتخاب کنید.


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: 15 میانبر کیبورد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز , سرعت بوت ویندوز را افزایش دهید , ۱۵ نکته کامپیوتری که همه باید بدانند , سالم سازی 100% ویندوز اکس پی , صدای یاهو را از سایت یاهو بشنوید , عکس گرفتن از صفحه مونیتور در ویندوز ویستا ,



مجله ترفند(2)
نوشته شده در یک شنبه 1 آبان 1390
بازدید : 1217
نویسنده : منو تو

.:: نکاتی مهم در نرم افزار Internet Download Manager ::.

نرم افزار Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می‏شود را می‏توان به جرأت قدرتمندترین و معروف‏ترین نرم افزار مدیریت دانلود از اینترنت دانست. قابلیت‏های متعددی در این برنامه وجود دارد که آن را از هر جهت تبدیل به نرم‏افزاری کامل کرده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 19 نکته کوچک اما مهم در این برنامه بپردازیم.

پیش از هر کاری زبان برنامه را بر روی انگلیسی تنظیم نمایید. چرا که این نکات بر این مبنا نوشته شده‏اند.

1. برای استفاده از IDM در کلیه مرورگرها، در محیط برنامه بر روی Options کلیک کنید. در تب General تیک گزینه چهارم یعنی Use advanced browser integration را بزنید و OK کنید. پس از این کار یک بار Restart کردن سیستم لازم است. سپس می‏توانید در لیست موجود در همین قسمت تیک مرورگرهایی که می‏خواهید با IDM هماهنگ شوند را بزنید.

2.
برای دانلود فایل با پسوندی که برای IDM ناشناخته است کلید Ctrl را از روی کیبورد نگاه دارید و بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

3.
در صورتی که می‏خواهید فایلی توسط IDM در مرورگر دانلود نشود، کلید Alt را از روی کیبورد نگاه دارید و بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

4.
در صورتی که می‏خواهید IDM کلاً هیچ دانلودی را به صورت اتوماتیک انجام ندهد در محیط برنامه بر روی Options کلیک کنید. به تب File Types بروید و در قسمت اول تمامی فرمت‏های موجود را پاک کنید. یا آن‏هایی که نمی‏خواهید دانلودشان اتوماتیک باشد را پاک کنید.

5.
همانطور که می‏دانید در ابتدا و انتهای دانلود همواره پنجره ای نمایش داده می‏شود. اگر می‏خواهید این پنجره دیگر نمایش داده نشود به Options بروید. در تب Downloads می‏توانید تیک دو گزینه Show start download dialog و Show download complete dialog را به دلخواه بردارید.

6.
شما می‏توانید جهت کپی فایل‏های دانلود شده توسط IDM، در لیست دانلودها در برنامه، فایلی که دانلود شده است را توسط ماوس گرفته و در محل مورد نظر خود رها کنید.

7.
تنظیم سرعت اینترنت در IDM کمک می‏کند تا برنامه دانلود دقیق‏تری داشته باشد. بدین منظور در Options به تب Connection بروید و سرعت اینترنت خود را هر چه که هست تعیین کنید.

8.
در صورتی که برای دانلود از اینترنت کم سرعت Dial-up استفاده می‏کنید در Options > Connection گزینه Max. connection number را بر روی 4 تنظیم نمایید.

9.
اگر می‏خواهید فایل خاصی با پسوند مورد نظرتان مستقیماً توسط IDM دانلود گردد از قسمت Options > File Type استفاده کنید و فرمت فایل خود را به موارد موجود اضافه نمایید.

10.
اگر از سایتی که با Username و Password محافظت می‏شود دانلود می‏کنید آن را در قسمت Options > Site Logins اضافه نمایید تا هر بار مجبور به وارد کردن اطلاعات نباشید.

11.
اگر IDM با دانلود از سایت خاصی مشکل دارد به Options > File Type بروید. آدرس سایت مذبور را در قسمت دوم اضافه نمایید تا دیگر به طور اتوماتیک IDM از آن سایت دانلود نکند.

12.
IDM بخشی در درون خود با نام Grabber دارد. با استفاده از Grabber شما می‏توانید کلیه فایلهای موجود در یک سایت را بیابید و آنها را دانلود کنید. این بخش در محیط اصلی برنامه وجود دارد.

13.
در صورتی که سایتی که از آن دانلود می‏کنید بر روی دانلودهای خود محدودیت گذاشته است برای جلوگیری از بروز مشکل به Options > Connection بروید. بر روی دکمه New کلیک کنید و آدرس سایت مورد نظر و میزان ارتباطات ایجاد شده برای دانلود را وارد نمایید.

14.
اگر نگران این هستید که با دانلودهای بی رویه پهنای باند ماهانه اینترنت خود را هدر کنید، می‏توانید برای دانلودها محدودیت قائل شوید. به Options > Connection بروید و در قسمت Download limits میزان حجم دانلود شده در یک بازه زمانی خاص را تعیین کنید.

15.
برای تمام شدن دانلود فایل نیاز نیست که همواره به مانیتور خود خیره شوید. در قسمت Options > Sounds می‏توانید برای هر یک از اتفاقاتی که به هنگام دانلود رخ می‏دهد یک فایل صوتی قرار دهید تا برنامه شما را با صدا مطلع کند.

16.
در صورتی که ارتباط شما از اینترنت به هنگام دانلود فایل قطع شود، با مراجعه به بخش Options > Dial Up می‏توانید اطلاعات مربوط به کانکشن اتصال به اینترنت خود را وارد نمایید تا برنامه به طور اتوماتیک ادامه دانلود را با استفاده از آن انجام دهد.

17.
شما می‏توانید یک سری فایل را با استفاده از Tasks > Add batch download دانلود کنید. این گزینه به خصوص برای فایل‏هایی که ردیفی نام‏گذاری شده‏اند مناسب است.

18.
اگر مایل نیستید که IDM کلیه پهنای باند شما را برای دانلود استفاده کند، می‏توانید از گزینه محدودیت سرعت در منوی دانلودها استفاده نمایید.

19.
با استفاده از قابلیت جدید IDM می‏توانید فایل‏های تصویری یا صوتی که در صفحات وب مانند Youtube تماشا می‏کنید را دانلود کنید. برای ویرایش تنظیمات آن به Options و تب General بروید. بر روی دکمه Edit در مقابل IDM Download panel for web-players in browsers کلیک کنید.


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای کامپیوتر , مجله ترفند ,



مجله ترفند(1)
نوشته شده در یک شنبه 30 مهر 1390
بازدید : 1059
نویسنده : منو تو

مجله ترفند(1)

.:: ورود به Gmail با چند حساب کاربری به صورت همزمان ::.

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‌دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‌های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‌های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‌‌توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

بدین منظور:

ابتدا وارد یکی از حساب‌های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‌های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل که Gmail نیز یکی از آنهاست فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‌گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‌توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.

 

.:: بازگردانی سرعت بالای گوشی موبایل ::.

همه چیز بسیار طبیعی رخ می‌دهد؛ گوشی تلفن‌ همراه پس از خرید بسیار خوب کار می‌کند، سرعت گوشی بالاست و همه چیز بر وفق مراد است. اما پس از مدتی حس می‌کنید این گوشی آن گوشی قدیم نیست؛ سرعت کار با گوشی افت کرده و برنامه ها با سرعت پایینی باز می‌شوند. تصمیم می‌گیرید که گوشی را فرمت کنید. اما باز هم مشکل حل نمی‌شود! پس علت را باید در چه چیز جستجو کرد؟ در این ترفند قصد داریم به نکته‌ای اشاره کنیم که قطعأ تاکنون به آن فکر نکرده بودید. آری، همه چیز زیر سر کارت حافظه مرموز است!

اگر از گوشی استفاده می‌کنید یک کارت حافظه (Memory Card) خارجی دارد، یکی از دلایل کند شدن سرعت گوشی می‌تواند مربوط به آن باشد. همانطور که شما هارددیسک کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defragment می‌کنید و به اصطلاح آن را سروسامان می‌دهید بایستی از کارت حافظه گوشی خود نیز مراقبت کنید و هر از چندگاهی آن را دفرگ کنید.

جهت انجام عمل Defragment بر روی کارت حافظه در محیط ویندوز، شما ابتدا بایستی یک دستگاه رم‌ ریدر Ram Reader یا کارت‌خوان تهیه کنید. توسط رم ریدر شما می‌توانید به سادگی کارت حافظه گوشی را در آن قرار دهید تا یک درایو جدید در کامپیوتر جهت مدیریت فایل‌ها ایجاد شود. اگر کارت حافظه خارجی دارید ولی رم ریدر ندارید پیشنهاد می‌شود حتماً یکی تهیه کنید تا انتقال فایلها به گوشی به سهولت انجام گیرد. قیمت آن نیز ارزان است.
پس از قرار دادن کارت حافظه در رم ریدر و نمایش درایو مربوطه در My Computer، بر روی درایو ایجاد شده با نام Removable Disk، راست کلیک کنید و Properties را برگزینید.
سپس به تب Tools بروید.
اکنون بر روی دکمه Defragment Now کلیک کنید.
در پنجره باز شده با عنوان Disk Defragmenter بر روی دکمه Defragment کلیک کنید تا عملیات دفرگ آغاز شود.
بسته به حجم کارت حافظه و محتویات آن مدت زمانی طول می‌کشد تا عملیات پایان پذیرد. پس از پایان کار شما می‌توانید با فشردن View Report گزارشی از نحوه کار را مشاهده کنید. در پایان کارت حافظه را از رم ریدر جدا کنید و در گوشی قرار دهید. تفاوت سرعت محسوس است. از این پس هر از چندگاهی که احساس کردید سرعت گوشی پایین آمده حتماً یکبار کارت حافظه آن را دفرگ کنید.

به نقل از : ترفندستان


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای کامپیوتر , مجله ترفند ,



10 نکته برای افزایش شارژ تلفن همراه
نوشته شده در شنبه 30 مهر 1390
بازدید : 1121
نویسنده : منو تو

10 نکته برای افزایش شارژ تلفن همراه


1- روی 40 درصد شارژ کنید
تصور عمومی این است که هر چقدر تعداد دفعات شارژ بیشتر باشد، عمر باتری بیشتر خواهد شد. این تصور تا حدودی درست است اما باتری‌های امروزی محدودیت زیادی در تعداد دفعات شارژ ندارند اما نسبت به باقی‌مانده شارژ حساس هستند. بهتر است زمانی که 40 درصد از شارژ باقی‌ مانده گوشی را مجددا شارژ کنید.
 
2- لرزش را خاموش کنید
استفاده از لرزشگر(ویبره) گوشی، انرژی بیشتری نسبت به صدای زنگ مصرف می‌کند. معمولا افراد از این دو روش به صورت همزمان استفاده می‌کنند که این‌کار باعث کاهش شارژ باتری خواهد شد. می‌توانید ویبره را فقط برای حالت سکوت انتخاب کنید و در شرایط عادی از زنگ استفاده کنید.
 
3- نرم‌افزارهای پس زمینه، انرژی می‌خواهند
در تلفن‌های هوشمند توانایی اجرای نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که همیشه مورد استفاده نیستند. برخی از این نرم‌افزارها در حالت آماده باش باقی می‌مانند و همین عامل باعث افزایش مصرف باتری می‌شود زیرا اجرای این برنامه‌ها نیاز به فعالیت پردازنده، رم و حافظه دارد. برخی از این برنامه‌ها ضروری هستند اما برخی دیگر را می‌توانید غیرفعال کنید. با این کار سرعت گوشی هم بیشتر می‌شود.

:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: شارژ تلفن همراه , تلفن همراه , باتری , عمر باتری ,



مجله ترفند
نوشته شده در شنبه 16 مهر 1390
بازدید : 1337
نویسنده : منو تو

.:: اقدامات امنیتی به هنگام اتصال به شبکه های Wireless ::.

شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

هیچگاه ناآگاهانه آن‌لاین نشوید

اگر نیازی به اینترنت ندارید، اتصال Wi-fi دستگاه خود را قطع نمایید و علاوه بر آن همواره قابلیت اتصال اتوماتیک به شبکه ها در سیستم خود غیر فعال کنید. این کار عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند.

از شبکه مناسب و درست استفاده کنید

وقتی به شبکه بی‌سیم وصل می‌شوید، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست وصل شده‌اید، برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایید. در صورت مشاهده کانکشن های مشکوک حتماً مراتب را به مسئولان گزارش دهید.


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای کامپیوتر , مجله ترفند ,



تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد